För att göra något för ett företags anställda och kanske skapa en större vi-känsla så kan det vara bra att göra saker tillsammans förutom att arbeta. Att planera en kick off med företaget där man på något sätt arbetar för att stärka företagets kultur och delge information till de anställa är ett smidigt sätt.
Planeringen är viktig
För att allt ska bli så bra som möjligt så gäller det att planera sin kick off väl. Som med allt annat så blir det oftast bra när man lägger ner tid och energi på planeringen. Det första som behöver göras är att bestämma ett datum som kan passa för företagets kick off. Kan man ta det fredag till lördag så är det allra bäst då stör man inte allt för mycket av den vanliga arbetstiden.
- Åk iväg på fredag morgon eller efter lunch och ha någon aktivitet på eftermiddagen.
- En god middag på kvällen tillsammans.
- Lördag så börjar man med en god frukost och aktivitet efter det.
- Avsluta med gemensam lunch innan hemfärd.
Hitta ett bra ställe
Boka sedan in på något trevligt konferenshotell som kan passa. Elite Hotels har många platser som kan vara värda att kolla upp. Det smidiga med att boka in på Elite är att alla i personalen bor och har sina aktiviteter på ett och samma ställe. Det finns andra fördelar att boka in er kick off på ett hotell som exempelvis andra aktiviteter kan anordnas av hotellet. Ju mindre trådar företaget själv behöver dra i desto bättre.